Rekordowe wyniki i nowy kierunek rozwoju Unisystem
Unisystem w 2021 roku odnotował rekordowe wyniki, przekraczając 85 mln PLN obrotu. Firma modyfikuje kierunek rozwoju i stawia na tworzenie gotowych rozwiązań.
W 2021 firma zanotowała wzrost obrotów względem 2020 o niemal 22 proc. Wartość eksportu wzrosła z kolei o ok. 70 proc. do 28 mln PLN. Najliczniejszą grupę odbiorców zagranicznych stanowiły podmioty niemieckie (44), włoskie (32) i amerykańskie (31). Łączna liczba obsłużonych klientów wzrosła do 964. W tym czasie Unisystem zatrudnił ponad trzydziestu nowych pracowników. Aktualnie w firmie pracuje 90 osób.
- Minione 12 miesięcy w Unisystem wiązało się z ukończeniem budowy nowej siedziby, rozbudową działu eksportu i inwestycją w nowe linie montażowe, ale także z przygotowaniem nowej strategii. Dotychczas byliśmy w głównej mierze dystrybutorem wyświetlaczy i paneli dotykowych. Teraz zmieniamy kierunek rozwoju i będziemy kładli większy nacisk na dostarczanie gotowych rozwiązań - mówi Sławomir Szweda - założyciel i prezes Unisystem.
Firma chce się skupić w szczególności na rozwoju działów RnD i Projektowego, tworzących i nadzorujących proces powstawania gotowych, kompletnych produktów. Jednym z celów jest systematyczne zwiększanie udziału gotowych rozwiązań w obrotach firmy.
Unisystem nadal będzie jednak zajmować się dystrybucją, między innymi wyświetlaczy LCD TFT. Firma oferuje również wyświetlacze EPD (tzw. e-papierowe), najczęściej kojarzone z czytnikami e-booków, choć technologia ta wykorzystywana jest również na rozkładach jazdy, nośnikach reklamowych, interaktywnych tablicach informacyjnych w przestrzeni publicznej, a także w biurach - jako karty-klucze, umożliwiające identyfikację pracowników.
Odpowiedź na potrzeby klientów
Coraz częściej do Unisystem zgłaszają się firmy, które oczekują indywidualnego, kompleksowego podejścia do zamówień czy zlecanych projektów. Zależy im nie tylko na zaprojektowaniu, ale także na stworzeniu i dostarczeniu gotowego rozwiązania. Dla klientów istotne jest również, by po realizacji mogli liczyć na profesjonalne wsparcie techniczne w trakcie wdrażania.
- Realizując projekt skupiamy się nie tylko na poprawnej realizacji, ale także na tym, jak zoptymalizować koszty i jak ulepszyć rozwiązanie. Zwracamy również uwagę na to, na ile projekt można rozwinąć w przyszłości i dostosowywać do nowych potrzeb użytkowników. Chcemy skupić się przede wszystkim na rozwijaniu tej gałęzi i zwiększeniu obrotu z części projektowej - mówi Kamil Kozłowski, wiceprezes Unisystem.
Nowy budynek - nowe możliwości
Nowa siedziba, do której firma wprowadziła się jesienią 2021 roku, pozwoliła zwiększyć powierzchnię magazynową, produkcyjną i biurową do 4.000m2. W nowym budynku znajdują się między innymi pomieszczenia przeznaczone dla działu prac badawczo-rozwojowych - laboratoria mechaniczne i elektroniczne oraz ciemnia pozwalająca na badanie parametrów optycznych.
- Powiększenie powierzchni przeznaczonej na dział RnD zwiększa nasze możliwości produkcyjne. W tym roku w dziale pojawi się sprzęt do szybkiego prototypowania pozwalający testować budowane przez nas produkty. Zaplanowano również miejsce na stanowiska do testów i badań inżynierskich czy testów HMI w trudnych warunkach. Zadbaliśmy także o odpowiedni system archiwizacji projektów. Dzięki temu możemy skupić się na zintensyfikowaniu działań pod kątem dostarczania gotowych rozwiązań dla klientów - mówi Kamil Kozłowski z Unisystem.
© Unisystem
W innej części siedziby pojawiły się sale konferencyjne, pomieszczenia socjalne i biurowe, a także przedszkole dla dzieci pracowników. Na budynku umieszczono panele solarne, a w części dachowej zaplanowano miejsce odpoczynku i rekreacji. Wcześniejsza siedziba o powierzchni 1000 m2 wciąż będzie użytkowana (została połączona z nową), ale część magazynowa została przekształcona w produkcyjną.